Day Three - Glastonbury & Cheddar Gorge 17.04.2016 - Reisverslag uit Cheddar, Verenigd Koninkrijk van Veluws College Mheenpark - WaarBenJij.nu Day Three - Glastonbury & Cheddar Gorge 17.04.2016 - Reisverslag uit Cheddar, Verenigd Koninkrijk van Veluws College Mheenpark - WaarBenJij.nu

Day Three - Glastonbury & Cheddar Gorge 17.04.2016

Door: 3A en 3V

Blijf op de hoogte en volg Veluws College

17 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Cheddar

Een prachtige dag zou het worden. Droog en zon, alles behalve een Engels weertje. Het programma van vandaag begon met een bezoek aan Glastonbury Abbey. Daar werd de groep rondgeleid door een vrouw in kleding uit de Middeleeuwen. Vervolgens hebben we met z'n allen een stevige klim gemaakt naar de Glastonbury Tor. Deze staat hoog op een stijle heuvel (niet iedereen was hier heel blij mee, zoals straks in de anekdotes te lezen is) tot slot het hoogtepunt van de dag: Caving in Cheddar Gorge! Bijna iedereen is meegeweest en ze vonden het geweldig!

Anekdotes Glastonbury – Cheddar Gorge
Genoeg wilde geiten en zwarte schappen gezien vandaag. Was heel leuk in de grotten alleen die heuvel was stom. Kelsey Jaartsveld

Was echt super vandaag! Heel veel gelachen, op avontuur met Anne en Amber geweest, leuke jongens gespot en veel plezier gehad in de grotten! Lekker gedoken en gerold! En ik heb mijn eigen toverstaf! Elisa Uenk

Cave diving, heel leuk maar zo eng dat ik bijna in mijn broek heb geplast.
Van het hoogtepunt (de top van The Gorge), naar het dieptepunt (cavediving)!
PS.. Cavediving was super
*Joery, Rebecca *

Het cave diving was een super gave ervaring! Het ging absoluut niet helemaal soepel maar had het niet willen ook mooi
missen! Gelukkig was het ook prachtig weer, erg genoten!

Misschien wel de leukste dag van de week, wie weet!

Een dagje Cheddar Gorge daar is heeeeeeeelemaal niks mis mee Prank het was fijn om weer kleren te dragen zoals thuis #overall Roel.

Dagje caven bij cheddar gorge. Het was krap maar leuk. Dolunay

Het was super leuk en zeker een aanrader! Het klimmen door de grot was heel leuk en weer een spannende ervaring. Ook de Gorge zelf was heel mooi en de lange wandeling naar boven was het zeker waard. Dit moet elk jaar worden gedaan!

Het was heel erg leuk ik vond het super spannend.

Caven!!!??? Daar kon je mij al voor wakker maken terwijl ik niet eens wist hoe het zou zijn, maar nu al helemaal. Wat gaaf! Floris

Een dagje Cheddar Gorge, niet naar de dierentuin maar, zelf als dier spelen. Door de grotten tijgeren, door de modder rollen als varkens en klimmen en klauteren als apen.
Ilse, Mirte, Ilse, Sylvia, Marit en Milou

Ondanks onze vieze broeken zijn we toch nog souvenirs gaan zoeken!
Femke en Myrna

Het was een super leuke dag! Eerst gingen we heeeel lang lopen omhoog naar een toren, en ook waren we voor de lunch bij een soort ruïne geweest. Daarna gingen we naar Cheddar Gorge. Gewelidg. Caven was echt super gaaf, krap, nat en vies. Maar een leuke ervaring. Toen ben ik met een klein groepje wezen wandelen, een berg beklommen en het was supermooi. Het hoogtepunt van mijn dag was dat we in de bus Let it Go gingen zingen, na heel lang te hebben doorgedramt dat wel. Hanna

Vandaag was wel een hele leuke dag, het leukste vandaag vond ik de winkeltjes in Gorge. Ik heb twee hele leuke dingen gekocht. Twee sleutelhangertjes. Een hertje en een uil. Super cute! Serah

Vandaag vond ik de leukst dag tot nu toe. Eerste gingen we een berg op lopen dat was niet zo leuk en erg vermoeiend maar als je daarna het uitzicht zag was het het wel waard en daar kon ik hele mooie panorama foto´s maken. Daarna zijn we naar de Cheddar Gorge geweest daar hebben we gecaved. Van te voren vond ik het wel spannend maar eenmaal binnen was het super, sommige ruimtes waren wel heel klein maar daar kwam e uiteindelijk wel doorheen. Er was een plek waar ik heel moeilijk door heen kwam je moest een stukje omhoog klimmen maar je kon je voeten nergens opzetten maar uiteindelijk vond ik een plek waar ik mijn voeten toch op kon zetten. Buiten waren de rotsen heel mooi en er was ook een waterval.
Linda

Vandaag was een nogal sportieve dag voor iemand als ik, iemand die niet aan zo veel beweging gewent is. We hebben een berg beklommen, wat heel inspannend was, maar het was het sowieso waard, het uitzicht was prachtig en het weer was prachtig. Het caven was ook een ervaring voor het leven. Ik vond het eerst best spannend, maar ik zou het voor geen goud hebben willen missen. Als laats heb ik een lange wandeling gemaakt, eerst omhoog, toen omlaag. Geweldig uitzicht, geweldige foto´s, geweldige ervaring.
Kiara

  • 18 April 2016 - 08:39

    Erik Van Der Woude:

    Wat leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van de avonturen in Engeland!

  • 18 April 2016 - 13:22

    Trijntje:

    leuke verhalen! en we krijgen zo een leuk beeld hoe te trip in Engeland vergaat!

  • 18 April 2016 - 17:04

    Rene De Jonge:

    Mooi om de verhalen te lezen en de foto's te zien !

  • 18 April 2016 - 21:03

    Elly Campen:

    Wat leuk om te lezen en te zien hoe het de kinderen vergaat in Engeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veluws College

Elk jaar gaat het Veluws College Mheenpark met de klassen 3 Atheneum en 3 VWO naar Wessex. Dit in verband met een uitwisseling tussen Engelse en Nederlandse leerlingen.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 3869

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 21 April 2016

Wessex 2016

Landen bezocht: